banner over ons onze mensen

Als projectleider onderwijs, maar ook in mijn vorige baan als docent, geloof ik in de kracht van (zelf) doen. Ik geloof in de vurige energie, het gevoel van jongeren, dat dingen anders of beter kunnen. Ik word gedreven door hun frisse blik, door hen te empoweren en het gevoel te geven: hee, dit kan ik, mijn mening doet ertoe en mijn ideeën krijgen een plek.

Ik zorg dat dit empowerment in alle SME-programma’s terugkomt en dat ze constant verbeterd worden. Ook zorg ik ervoor dat programma’s uitvoerbaar zijn en, ook heel belangrijk in het drukke leven op een school: dat het léuk is om mee te doen. Ik werk graag samen met ‘de mensen in de praktijk’: met leerlingen, docenten, schoolleiders, met conciërges en ander ondersteunend personeel. Zij weten wat er speelt op hun school. Door mijn ervaring als docent Nederlands is die praktijk nog erg dichtbij en ken ik de dagelijkse worsteling van ‘te weinig tijd’, ‘te veel te doen’. Ik wil de leerling en docent echt het gevoel geven dat SME voor hen klaarstaat. Dat doe ik met mijn kwaliteiten van enthousiasmeren, goed luisteren en vertrouwen geven.

Gedrag binnen een school veranderen in je rol als docent of leerling, gaat niet vanzelf. Het kost tijd en energie. Daarom vind ik het belangrijk dat SME plezier, gebruiksgemak en goede begeleiding voorop stellen. Ik houd ook graag korte lijntjes, zodat scholen het gevoel hebben: hee, dat is makkelijk communiceren. Ook vind ik het belangrijk dat scholen mogen het op hun eigen manier doen. Ik ga voor: blijvende, langdurige verandering, sterke banden met scholen, overkoepelend en integraal werken.

Vraag mij vooral voor:

  • vragen over begeleiding van scholen

  • voortgang erin houden, mijlpalen slaan

  • enthousiasmerende communicatie en inspiratie

  • programmamanagement algemeen (organisatie, monitoren, kwaliteitsbewaking)

  • samenwerking met scholen, als je tips wil of feedback wil geven

  • als je je onderwijsprogramma wil verrijken

Meer weten?

Samantha

Ruth Pasternak

 (030) 635 89 03

 Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.