Onderzoek naar de stand van zaken en de ondersteuningsbehoefte van leerkrachten, docenten en schoolleiders.

Dit onderzoek brengt de stand van zaken van leren voor duurzame ontwikkeling in het primair- en voortgezet onderwijs in kaart en inventariseert de ondersteuningsbehoefte van leerkrachten, docenten en schoolleiders.

Hoofdvraag van het onderzoek was: ‘Wat is de stand van zaken van duurzame ontwikkeling in het primair onderwijs en het voortgezet onderwijs?’.

De hoofdvraag is in vijf deelvragen uitgewerkt, die inzicht geven in:

  1. programma’s voor duurzame ontwikkeling en het aantal scholen dat hieraan deelneemt;
  2. de verhouding met eerder onderzoek in 2015 en met actueel onderzoek voor mbo, hbo, wo;
  3. de stand van zaken volgens scholen zelf, op de verschillende aspecten van de Whole School Approach;
  4. de ondersteuningsbehoefte van leerkrachten, docenten en schoolleiders;
  5. manieren om effectief op deze ondersteuningsbehoefte te anticiperen.