banner klimaatadaptatie

Onderzoek naar de stand van zaken en de ondersteuningsbehoefte van leerkrachten, docenten en schoolleiders.

Dit onderzoek brengt de stand van zaken van leren voor duurzame ontwikkeling in het primair- en voortgezet onderwijs in kaart en inventariseert de ondersteuningsbehoefte van leerkrachten, docenten en schoolleiders.

Hoofdvraag van het onderzoek was: ‘Wat is de stand van zaken van duurzame ontwikkeling in het primair onderwijs en het voortgezet onderwijs?’.

De hoofdvraag is in vijf deelvragen uitgewerkt, die inzicht geven in:

  1. programma’s voor duurzame ontwikkeling en het aantal scholen dat hieraan deelneemt;
  2. de verhouding met eerder onderzoek in 2015 en met actueel onderzoek voor mbo, hbo, wo;
  3. de stand van zaken volgens scholen zelf, op de verschillende aspecten van de Whole School Approach;
  4. de ondersteuningsbehoefte van leerkrachten, docenten en schoolleiders;
  5. manieren om effectief op deze ondersteuningsbehoefte te anticiperen.